Witaminy i minerały w warzywach

warzywa„Jesteś tym, co jesz” głosi jedno z wielu mądrości pochodzących z czasów odległych. Trzeba przyznać, iż w zupełności pokrywa się ono z prawdą. To, co jemy, sposób, w jaki się odżywiamy ma zasadniczy wpływ zarówno na nasze samopoczucie jak na nasz ogólny stan zdrowia. Z tego powodu też, w naszej codziennej diecie nie może zabraknąć ani warzyw ani też owoców. Dlaczego spożywanie warzyw jest tak ważne, że nie można ich pominąć nawet jednego dnia? Przede wszystkim zawierają one znaczna ilość witamin oraz wszelkiego rodzaju innych. Hamują one odczuwanie głodu a także doskonale gaszą pragnienie z racji wysokiej zawartości wody.

Wartości odżywcze

Większość warzyw dostępnych na naszym rynku zawierają spore ilości witaminy A, C oraz wielu innych. Witamina A cieszy się ogromną popularnością przede wszystkim pośród kobiet. Witamina ma zasadniczy wpływ na zachowanie zdrowego kolorytu skóry, ułatwia również proces opalania jednocześnie sprawiając, że jego efekty utrzymują się przez dłuższy czas. Zaletą przyjmowania tej witaminy, w którą bogate są takie warzywa jak marchew, ziemniaki, kalafior, brokuły, pomidory oraz wiele innych jest fakt, iż ma ona zasadniczy wpływ na utrzymanie zdrowego wyglądu skóry. Co może zaskoczyć wielu ludzi, jednym z najbogatszych warzyw w witaminę C są ziemniaki. Witamina ta, ma ogromny wpływ na zachowanie odpowiednich procesów odpornościowych w całym organizmie. Najnowsze badania dowodzą również, że spożywanie warzyw oraz owoców bogatych w składniki odżywcze ma wpływ również na ograniczenie zachorowalności na choroby nowotworowe. W przypadku osłabienia organizmu na skutek chorób, ciąży czy też przebytych zabiegów, zaleca się regularne przyjmowanie warzyw oraz owoców, w przypadku, który przyjmowanie suplementów jest już zbędne. Warzywa oraz owoce powinny być przyjmowanie przez osoby w każdym wieku w ilości od 2 do 5 porcji na dzień.

Comments are closed